Husetlenebak.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle.

Salgs- og leveringsbetingelser

1. Aftalegrundlag
Ved online handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk at have læst og accepteret nedenstående salgs- og leveringsbetingelser, og fravigelser er kun gyldige, såfremt Huset Lene Bak udtrykkeligt og skriftligt har meddelt accept heraf.

2. Sælger
Sælger er Huset Lene Bak ApS
Sct. Mathias Gade 70
8800 Viborg
Danmark
CVR. nr. 35810307
e-mail: husetlenebak@gmail.com
Telefonnummer: 86622544 i tidsrummet 10.00-17.00. Eller send mail på ovenstående mailadresse. Alle e-mail henvendelser bliver besvaret indenfor 24 timer.

3. Indgåelse af aftale om køb.
Når du bestiller en vare hos husetlenebak.dk, sender vi dig efterfølgende via mail en ordrebekræftelse.
I forbindelse med køb på husetlenebak.dk sendes der en mail umiddelbart efter transaktionen er gennemført.
De oplysninger, du giver i forbindelse med afgivelse af ordre, anvendes i forhold til opkrævning, betaling og forsendelse af varen.

4. Pris og betaling
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via: Dankort, VISA, Mastercard, JCB og Maestro. Alle priser på husetlenebak.dk er inkl. moms og vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først, når varen afsendes.

5. Forsendelse
Alle pakker sendes med GLS.
Alle forsendelser sendes som pakke, så det er muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer.
Såfremt dine varer bliver beskadiget under leveringen, anbefaler vi at du hurtigst muligt tager kontakt og gør opmærksom på, at din pakke er blevet beskadiget under fragten.

Leveringsprisen for levering er Dkk. 69,-

Køber du for mere end 500,- er fragten gratis.

Vi sender gerne til Grønland og Færøerne. Dansk moms vil blive trukket fra ved bestilling evt. moms og afgifter ved modtagelsen betales af kunden.

Fragt til Grønland og Færøerne udgør Dkk 150,- Alle forsendelser sendes med fly.

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer og lagerstyringsfejl. Hvis ovnståendende berører din ordre vil vi give dig besked med det samme.

6. Levering
Levering af varer fra husetlenebak.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.
Leveringstiden er normalt 2-3 hverdage. Skulle nogle varer uheldigvis være udsolgt, vil du hurtigt få besked herom.

7. Fortrydelsesret (gælder kun ved Online køb).
Køber har 14 dages returret på varen regnet fra det tidspunkt, hvor kunden modtager varen, der er købt hos husetlenebak.dk. Falder den 14. dag på en helligdag, Grundlovsdag, Juledag eller Nytårsaften udløber fristen for at returnere produktet til den følgende hverdag.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til husetlenebak@gmail.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at vi ikke betaler for transportomkostningerne såfremt varen sendes retur.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Huset Lene Bak
Sct. Mathias Gade 70
8800 Viborg
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

8. Force Majeure
Enhver ordre modtages med forbehold af force majeure, husetlenebak.dk/Huset Lene Bak har i tilfælde af force majeure valget mellem at hæve handelen eller levere den aftalte vare, så snart hindringen for normal leverance er bortfaldet. husetlenebak.dk/Huset Lene Bak er i tilfælde af force majeure uden ansvar for ethvert tab som køberen måtte lide som følge af manglende levering.

9. Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Gælder ikke Grønland og Færøerne.

Varen sendes til:

Huset Lene Bak
Sct. Mathias Gade 70
8800 Viborg
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

10. Tvister
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte husetlenebak@gmail.com og der bliver svaret indenfor 24 timer. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Andre tvister afgøres efter dansk ret ved Retten i Viborg som værneting, medmindre andet følger af ufravigelige regler for forbrugere.

11. Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Det drejer sig om navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse som videregives for at I kan modtage jeres varer.

Personoplysningerne registreres hos Huset Lene Bak ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på husetlenebak.dk er Huset Lene Bak ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: husetlenebak@gmail.com